Optimální plán studia

Studium VS v jednom semestru není úplně optimální, i když se do toho pouští asi 20 % našich studentů. Kromě toho, že je to časově docela náročné, nebudete schopni vidět některé souvislosti mezi předměty, protože Vám běží v rozvrhu paralelně vedle sebe a postupně Vám odkrývají v průběhu semestru koncepty a metody toho kterého oboru.

Pokud si můžete zvolit studium VS ve více semestrech, je to rozhodně lepší varianta. Nově přijatí od 1.9. 2025 (a později) mají ve VS čtyři pevně stanovené povinné předměty: Product/brand marketing, Marketingový výzkum, Komunikační plánování a Strategický marketing a inovace. Pátý předmět VS je volitelně povinný a je zde na výběr ze dvou předmětů: Segmentace trhu a Marketing na internetu. Při výběru pořadí kurzů se neřiďte číslem jejich „identu“, které je spíše historicky administrativní. Z celkové nabídky šesti předmětů naší vedlejší specializace lze považovat tři za základní (Strategický marketing & inovace, Marketingový výzkum a Segmentace trhu). Marketing na internetu je někde na pomezí (ale je poměrně technický). Zbývající dva kurzy (Komunikační plánování a Product/brand marketing) jsou pak pokročilou aplikovanou nadstavbou nad všemi předchozími a jsou ještě více posunuty do praktické roviny. S výhodou v nich využijte znalosti a dovednosti získané ze základních předmětů. Jako optimální se zdá rozložení studia do dvou semestrů – v prvním si zapíšete tři „základní“ (případně Marketingu na internetu) a ve druhém si zapíšete zbývající dva „nadstavbové“. Klidně mezitím můžete absolvovat ještě Erasmus nebo jiný pobyt v zahraničí (a přidat si tam třeba další marketingové kurzy).

Doporučení pro přijaté před 1.9. 2025:

Studium VS v jednom semestru není úplně optimální, i když se do toho pouští asi 20 % našich studentů. Kromě toho, že je to časově docela náročné, nebudete schopni vidět některé souvislosti mezi předměty, protože Vám běží v rozvrhu paralelně vedle sebe a postupně Vám odkrývají v průběhu semestru koncepty a metody toho kterého oboru.

Pokud si můžete zvolit studium VS ve více semestrech je to rozhodně lepší varianta. Při výběru pořadí kurzů se neřiďte číslem jejich „identu“, které je spíše historicky administrativní. Z pěti předmětů naší vedlejší specializace lze považovat dva za základní (Strategický marketing & inovace a Marketingový výzkum). Marketing na internetu je někde na pomezí (ale dost technický). Zbývající dva kurzy (Komunikační plánování a Product/brand marketing) jsou pak aplikovanou nadstavbou nad prvními dvěma (třemi) a jsou ještě více posunuty do praktické roviny. S výhodou v nich využijte znalosti a dovednosti získané z prvních tří základních absolvovaných kurzů. Jako optimální se zdá rozložení studia do dvou semestrů – v prvním si zapíšete tři „základní“ (včetně Marketingu na internetu) a ve druhém si zapíšete zbývající dva „nadstavbové“. Klidně mezitím můžete absolvovat ještě Erasmus nebo jiný pobyt v zahraničí (a přidat si tam třeba další marketingové kurzy).

V naší nabídce kurzů pro vedlejší specializaci Marketing máme také volitelný předmět Segmentace trhu (3MG523). Potřebujete na něj extra kredity, ale jestliže uvažujete o další kariéře v některé z komunikačních nebo mediálních agentur, případně se vidíte v roli manažera produktu nebo značky, měli byste tento předmět rozhodně zvážit! Zvládnutí práce s výzkumem MML-TGI (Median) se pro Vás může stát silnou konkurenční výhodou v prostředí firmy. Segmentace trhu je totiž jediný předmět na vysokých školách v České republice, kde se můžete naučit pracovat s tímto výzkumem. Kromě toho můžete využít data MML-TGI při psaní své diplomové práce, což Vám může ušetřit spoustu času a starostí.