Tomáš Preněk
Jedenáct let po absolvování VS Marketing jsem nastoupil na pozici Head of Strategy a stojím v čele početného strategického týmu působícího v mezinárodní komunikační skupině Publicis Groupe. V týmu připravujeme brandové, komunikační, digitální, social media i PR strategické přístupy pro tři agentury – Leo Burnett, Saatchi & Saatchi a MSL. Zvolil jsem cestu marketingem skrze reklamní agentury a nelituji toho… Přinesla mi velmi rychlý růst, rozvoj talentu a obrovskou rozmanitost každodenní práce. Za svou kariéru jsem nezažil den, kdy bych se v práci nudil.
Co mi dala vedlejší specializace Marketing?
Zejména první reálnou zkušenost s marketingem, která v mnohém překonala má očekávání. Nejen, že byla oproti teoretickým předmětům skutečně přelomově přínosná (např. dodnes často pracuji a využívám databázi MML-TGI a Data Analyzer, se kterým jsme se seznámili na předmětu Segmentace trhu), ale navíc nabídla nahlédnutí za oponu marketingu velkých spolupracujících značek. Zpětně opravdu cením možnost v rámci semestru vypracovávat reálný marketingový projekt na skutečných brandech a ve spolupráci se zkušenými marketéry z praxe. Tahle vedlejší specializace mi dala také sebevědomí, že jsem si vybral obor správně. U všech praktických projektů jsem cítil velkou přidanou hodnotu pro tým a podařilo se nám zvítězit ve čtyřech týmových projektech s P&G, Ogilvy, Pilsner Urquell a Orion. V neposlední řadě mi vedlejška přinesla silnou síť kontaktů – s mnoha lidmi se potkáváme na marketingových zakázkách, na konferencích nebo i večírcích : ).
A co bych vzkázal svým pokračovatelům ve vedlejší specializaci Marketing?
Konečně vedlejška srovnatelná se zahraničními formáty výuky!