Patrik Diamant
Během bakaláře jsem si prošel pár „korporáty“ a nakonec zjistil, že chci vlastně podnikat. Pár měsíců jsem hledal „tu správnou díru na trhu“, až jsem rozjel firmu, která šije džíny na míru. Na začátku jsem otáčel každou korunu, a tak jsem marketing řešil sám, později jsem objevil kouzlo oursourcingu, ale řešil všechny odstíny podnikání od výroby po zákaznický servis. Dneska se bavím investováním do nemovitostí, které je taky hodně o marketingu. Člověk prostě prodává každý den :-).
Co mi dala vedlejší specializace Marketing?
I když vnímám přínos vedlejšky hlavně pro budoucí kariéru kluků a holek z velkých firem, zanechala ve mně marketingového ducha a pomohla mi rozjet moje podnikání. Nasbíral jsem kupu inspirace, naučil se best practises z desítek případových studií a když jsem něco řešil, snadno se potkal s lidmi z praxe a bylo vyřešeno. Pochopil jsem, že marketing fakt není jen o reklamě na Youtube a kdo v něm chce dneska dělat, může si vybírat z řady oblastí. Jsi kreativní? Stačí se pobavit s lidmi ze Zaraguzy a vymyslet další Fofolu. Máš radši Excel? Nakoukneš do kuchyně brand managementu FMCG firem a zjistíš, jak se řídí Philips OneBlade nebo kultovní Míša. Co takhle digitální marketing? Potkej borce, kteří umí ty nejefektivnější PPC kampaně široko daleko nebo ty, kteří ti ukážou, co funguje v Česku, ale na Slováka prostě fungovat nebude. Možností je nespočet, a právě vedlejška ti otevře i ty dveře, o kterých jsi ani nevěděl/a, že vůbec existují. Ukáže ti principy, které fungují, nabídne zkušenosti k nezaplacení z řešení reálných situací a taky ti zůstanou přátelé, kteří mají marketing v krvi a brzy budou řídit marketing různých firem. To jinde nezískáš! Pokud tě zajímá marketing, vedlejška je trefou do černého! Ať už máš do budoucna jakékoli plány.
A co bych vzkázal svým pokračovatelům ve vedlejší specializaci Marketing?
Vedlejška marketingu pro mě byla jednou z nejpřínosnějších částí studia na VŠE. Pokud tě baví marketing, bude i pro tebe!