Ondřej Kvapil
Svoje první marketingové krůčky jsem objevoval jakožto Asistent Brand Managera pro značku Dacia pro tři země ve společnosti Renault Česká republika. Už v rámci této stáže jsem věděl, že je to obor, který mě zajímá, a když jsem pak objevil vedlejší specializaci Marketing, byla to pro mě jasná volba. Díky praxi v automobilovém sektoru se tímto směrem také ubírala moje další kariéra. Prošel jsem společností Kia Czech (Product Manager), kde jsem více než pět let uváděl nové modely na trh a připravoval komplexní produktové strategie. Další dva roky jsem pak strávil ve společnosti FCA CEE. Zde jsem se staral o ikonické značky jako Alfa Romeo a Jeep na českém a slovenském trhu. V současnosti působím na pozici Head of Direct Sales v leasingové společnosti Arval BNP, kde mám na starosti kanál přímého prodeje. Není to sice přímo marketingová pozice, ale jsem teď s marketingem v kontaktu pro změnu z “druhé strany”😊.
Co mi dala vedlejší specializace Marketing?
Za mě byla VS Marketing to nejlepší, co jsem mohl na VŠE studovat. Proč? Především proto, že se výuka a skladba předmětů zaměřují na propojení marketingových teorií a praxe. Z mých osobních pracovních zkušeností můžu potvrdit, že přes 90 % obsahu “vedlejšky” odpovídá tomu, jak to funguje v praxi. Během studia jsme si utřídili své strategické uvažování, pochopili souvislosti a komplexnost celého byznysu. Protože marketing neznamená “jen reklamu a online”. Je to komplexní organismus prorůstající celou organizací, ovlivňující její směřování a úspěch. Kromě praktického know-how a komplexního porozumění byznysu jsme si se spolužáky užili i „kopu srandy a zážitků“ ať už na projektech nebo mimo ně. V neposlední řadě samozřejmě nejde nevzpomenout na osobu pana Novinského, která dává celé vedlejší specializaci tvář a ten správný směr.
A co bych vzkázal svým pokračovatelům ve vedlejší specializaci Marketing?
Určitě do toho jděte! Je to nejvíce prakticky zaměřená vedlejší specializace – díky ní jsem se dostal tam, kde jsem dnes.