Michal Škoda
Svojí marketingovou kariéru jsem začal v Plzeňském Prazdroji na stáži v oddělení korporátní komunikace. Později jsem si v rámci trainee programu vyzkoušel brand marketing na (dnes již neexistující) značce Fénix a trade marketing značek Kozel a Gambrinus. V trade marketingu se mi zalíbilo a postupně jsem měl na starosti různé mainstreamové i prémiové značky Plzeňského Prazdroje, ale srdcovkou se pro mě stal program Volba Sládků. Tam jsem se dostal daleko blíže i k samotnému produktu a jeho vývoji. Následně jsem dostal příležitost vyzkoušet si mezinárodní štaci v Rumunsku na brand marketingu značek Pilsner Urquell a Grolsch. Pokud někdy dostanete možnost odjet pracovat do zahraničí, kývněte, sbalte si kufry a vyrazte načerpat zkušenosti, je to k nezaplacení.
V současnosti si plním sen jako ředitel nového experimentálního pivovaru Proud, spadajícího pod Plzeňský Prazdroj. Mám na starosti všechny aspekty podnikání od výroby, přes route-to-market až po obchod a marketing, a je to tedy jízda!
Co mi dala vedlejší specializace Marketing?
Při studiu na Fakultě mezinárodních vztahů mě to táhlo stále více k marketingu a komunikaci. Začal jsem si také uvědomovat, že svět mimo auly funguje dost často trochu jinak, a chtěl jsem být připravený. Chtěl jsem se dostat více od teorie k praxi, a přesně to mi dala vedlejší specializace Marketing. Možnost v rámci předmětů pracovat na praktických projektech zadávaných velkými firmami pro mě byla jako příprava na budoucí „život v korporátu“ k nezaplacení. Na vedlejšce Marketing navíc k tomu získáte přístup ke komunitě lidí, kteří se s vámi budou i nadále prolínat v různých fázích profesní kariéry. A to je dobrá investice.
A co bych vzkázal svým pokračovatelům ve vedlejší specializaci Marketing?
Hltejte každé slovo, ptejte se, navazujte kontakty, dělejte chyby a učte se z nich, dokud to je zadarmo 😊.