Lucie Purchartová, Marketing Manager v APOGEO a absolventka VS Sales Management
Lucie vystudovala na FPH program Podniková ekonomika a management (nyní Management) a za svou vedlejší specializaci si zvolila Sales Management. Už rok po studiu pracuje na pozici Marketing Manager ve společnosti APOGEO. Jak se na tuto pozici dostala? A co jí studium přineslo?
Co obnáší Tvoje práce marketingové manažerky ve společnosti APOGEO?
Naprostou rozmanitost, každý den řeším a dělám úplně něco jiného. Mám na starosti celou marketingovou strategii a komunikaci naší firmy, plánování, business development, budget, event management a sociální sítě. Samozřejmě na to nejsem sama, ale máme marketingový tým. Každá den je jiný. Například včera ráno jsem řešila sociální sítě, dopoledne daňové novinky, odpoledne přednášky pro školy a instituce a končila jsem u komunikace s dodavateli ohledně našich eventů. Dnes jsem byla celý den na golfovém turnaji, který spoluorganizuji za APOGEO pro naše klienty. Od srpna mi k tomu ještě přibyla marketingová supervize Divadla na Fidlovačce, takže se opravdu nenudím. Jednou nohou v poradenství, druhou v divadle. 😊
Jak ses na tuto pozici dostala už rok po studiu?
Můžu potvrdit, že je to díky studiu na FPH, kde jsem díky specializaci Sales managment měla možnost být na přednášce hlavního partnera FPH společnosti APOGEO, která mě ihned zaujala. Po dokončení studia jsem dostala na doporučení pana doktora Říhy možnost dělat marketingovou manažerku.
Potvrdilo se mi, že spolupráce se školou a praxí funguje. Doporučuji i ostatním studentům využít partnerů a kontaktů naší školy a získávat praxi již při studiu. Já jsem od bakalářského studia získávala zkušenosti v marketingu a vyplatilo se.
Co Tě na Tvojí práci baví?
Nejvíce mě baví pracovní různorodost, důvěra a flexibilita, které se mi dostává. Baví mě naše firemní kultura a to, že mám možnost se obklopovat úspěšnými lidmi. Jsem ráda, že jsem ještě nezažila den, kdy bych se nudila nebo neměla co na práci. Můj pracovní den neplyne, ale letí.
Hrála jsi až do juniorského věku extraligu ve volejbale. Využíváš zkušenosti ze sportu v práci?
Určitě ano, volejbal na této úrovni mě naučil komunikaci, disciplíně, týmovosti a vedení. Naučil mě prohrávat, protože vyhrávat umí každý. Z těchto zkušeností jsem čerpala jak na vysoké škole, tak dnes v pracovním životě. Zkušenostem ze sportu vděčím za to, že jsem dnes tam kde jsem.
Pracovala jsi už při škole, jak jsi to zvládala?
Pracovala jsem v oboru marketingu a obchodu už při bakalářském studiu na poloviční úvazek. V navazujícím studiu jsem v pátém ročníku pracovala již na 2/3 úvazek. Zvládnout se to dá vždy, jen si musí člověk ujasnit priority a nezanedbávat studium na úkor práce.
Jaký pro Tebe byl přechod ze školy do práce na plný úvazek?
Prioritou pro mě po studiu bylo najít si práci, která mě bude opravdu bavit a naplňovat. Strašně jsem se bála, že budu muset být někde od devíti do pěti a koukat na hodinky, kdy už půjdu domu. Teď se mi naopak stává, že už se dívám na hodinky s tím, že bych měla jít už domů 😊. Takže přechod byl fajn, moje pracovní dny mají řád a dělám něco, co mi dává smysl.
Na magisterském studiu sis vybrala vedlejší specializaci Sales Management, proč ses nakonec rozhodla pracovat v marketingu?
Já si specializaci ani nevybírala. Měla jsem vybráno, jakmile jsem absolvovala na bakalářském studiu předměty s panem doktorem Říhou. Byla to pro mě jasná a jediná volba. Volitelné předměty jsem při studiu měla vždy se zaměřením na marketing, který s obchodem a managementem velmi úzce souvisí, takže jsem si nemohla vybrat lépe. Rozšířit si obzory ve všech směrech.
Co Ti vedlejší specializace Sales Management dala?
Specializace mi dala možnost nahlédnout do praxe. Navštívili jsme firmy, kde nám předávali své zkušenosti a měli jsme možnost, jak říká s oblibou pan doktor Říha, nahlédnout jim pod pokličku. Nejvíce mě bavil předmět se zaměřením na vyjednávání a sebeprezentaci. V neposlední řadě mi dala moji práci, což je pro mě největší odměna.
Co děláš, abys držela krok s novými trendy v marketingu?
Neustále se inspiruji, sleduji novinky a vzdělávám se.
Co považuješ za základ úspěšného marketingu?
Základem je pochopit, co firma dělá a co je jejím cílem, kam ji chceme dostat a najít k tomu vhodné kanály. Umět se dívat na produkt nebo službu z pohledu klienta a pochopit, co chce a potřebuje. V neposlední řadě najít prvek, který nás odlišuje od konkurence, a toho využít.
Vzpomeneš si, co Tě přivedlo na FPH?
Byl to sylabus předmětů a komunikace naší fakulty, o jiné fakultě jsem ani neuvažovala. Naštěstí mě vzali.
Kde vidíš svoji budoucí kariéru? Chceš zůstat v marketingu?
Chtěla bych, aby se náš marketingový tým ještě více rozrostl. V marketingu plánuji nadále zůstat. Přála bych si v budoucnu podílet se ještě více na business developmentu společnosti.