Diana Zadáková, Social Media Manager a absolventka VS Marketing
Diana vystudovala na Fakultě podnikohospodářské navazující magisterský program Management s vedlejší specializací Marketing. Už za studia působila jako stážistka v online marketingu v agentuře, kde nyní pracuje na pozici Social Media Manager. Mimo správy sociálních sítí ji můžete pravidelně vidět v edukačním vlogu Novinky z onlajnu a zároveň píše články pro agenturní blog o online marketingu. V neposlední řadě má vlastní blog Diana Ella, kde mimo jiné najdete i Studentské tipy a triky 😊
Co byl ten první impuls, kdy sis řekla, že se chceš věnovat marketingu?
V teoretické rovině jsem se s marketingem setkala na VŠE. V prvním semestru jsem měla povinný předmět Marketing. Uvědomila jsem si, že mě baví spojení psychologie a čísel. V marketingu musíte dobře pochopit potřeby lidí, správně stanovovat cíle, kreativně přemýšlet nad konceptem komunikace a současně umět aktivity dobře vyhodnocovat. Práce v marketingu je kreativní, ale současně velmi analytická. Právě ta různorodost mě baví. Nadchlo mě také samotné marketingové prostředí. Lidé z oboru jsou aktivní, velmi inspirativní, rádi sdílí know-how, pořádají vzdělávací akce.
Vystudovala jsi vedlejší specializaci Marketing, co Ti tato specializace dala? Splnila Tvoje očekávání?
Líbilo se mi, že předměty byly koncepčně uchopené a měly logickou návaznost. Hledali jsme tržní příležitosti, strategicky řídili značku a následně volili vhodnou marketingovou komunikaci. Vedlejší specializaci doporučuji studentům, kteří by chtěli v budoucnu pracovat v brand marketingu nebo v marketingovém oddělení konkrétní firmy. Skvěle připraví na klíčové manažerské pozice v marketingu (brand manager, product manager, marketingový manažer).
Jelikož pracuji v online marketingové agentuře, tak mi vedlejší specializace mnoho nepřinesla. Specialista na konkrétní oblast v digitálním marketingu musí umět pracovat se speciálními online nástroji, soustavně sledovat novinky a testovat je v praxi. To vás vedlejší specializace logicky nenaučí.
Nikdy ale nevíte, kde skončíte. Jsem proto ráda, že jsem specializaci vystudovala a určitě bych neměnila.
Jak ses dostala na stáž do eVisions Advertising a co Ti tato stáž přinesla?
Chtěla jsem vyzkoušet práci v digitálním marketingu. Do vyhledávače jsem zadala ,,stáž v digitálním marketingu“ a výsledky vyhledávání zobrazily nabídku naší agentury. Zaujal mě popis pozice a líbila se mi prezentace firmy. Poslala jsem životopis s motivačním dopisem, absolvovala dlouhý pohovor a test silných stránek v AJ.
Stáž mi přinesla především praktické zkušenosti. Právě praxe z vás udělá člověka schopného obstát v reálném životě. 🙂 Mimo to mi dala skvělé kontakty a partu inspirativní kolegů. Líbilo se mi, že i jako stážistka jsem měla prostor se vyjádřit, přispět s nápadem a vždy jsem byla vyslyšena. Nikdy jsem neměla pocit, že jsem něco méně než odborní specialisté. Měla jsem také možnost vyzkoušet si různé oblasti digitální marketingu, abych zjistila, co mě baví nejvíc.
Mé zkušenosti ze stáže jsem také detailně sepsala v článku na mém blogu.
V agentuře pracuješ dodnes, nyní na pozici Social Media Manager. Co Tvoje práce obnáší?
Vedu tým specialistů na sociální sítě a influencer marketing. Stanovuji priority social media oddělení, nastavuji krátkodobé a dlouhodobé cíle, mám na starosti získávání nových zakázek a řízení efektivity oddělení. Jsem zodpovědná za rozvoj, spokojenost a současně kvalitu odváděné práce social media specialistů. Mým úkolem je, aby byli členové mého týmu i klienti spokojení a aby oddělení udržitelně rostlo z pohledu financí i know-how.
Jaká byla Tvoje cesta od pozice stážistky až na pozici Social Media Manager?
První půlrok jsem mohla nahlédnou do různých oblastí online marketingu. Zastřešovala jsem sociální sítě a PR komunikaci agentury. Vedla agenturní blog, psala články (copywriting). Pomáhala SEO týmu v oblasti linkbuildingu, komunikovala s médii, dělala interní analýzy a rešerše. Vzhledem k tomu, že už tehdy jsem psala blog a byla aktivní na svých sociálních sítích, stala se pro mě oblast social media nejpřirozenější cestou.
Agentura rostla, bylo více klientů i více specialistů. Vznikla potřeba vytvořit střední management. Tehdy byli zvoleni manažeři za jednotlivé oblasti/služby agentury. Do té doby jsem pracovala cca 2 roky jako specialistka na sociální sítě. Práce mě bavila, byla jsem nadšená, zapálená, pracovala na sobě, sdílela know-how. Nebyly v tom žádné zkratky. Zkrátka jsem se učila a pracovala. A možná byla ve správný čas na správné místě. 🙂
Nedávno jsi získala bronzového Fenixe za komunikaci na Facebooku v soutěži Fenix content marketing awards. Za jakou kampaň toto ocenění bylo a co pro Tebe znamená?
Ocenění jsme získali za celkovou komunikaci značky D.A.S. na Facebooku v roce 2020. Samozřejmě máme z ocenění obrovskou radost, je to pro nás čest a závazek zároveň. Bereme cenu s pokorou, co člověka bavilo na sociálních sítích včera, už nemusí bavit dnes. Člověk nikdy nesmí usnout na vavřínech a v digitálu to platí dvojnásob. 🙂
Co Tě na oblasti sociálních médií baví?
Na sociálních sítích mě baví vzájemné inspirování. Každý může přispět a inspirovat. Je snadné najít krásnou lokalitu na výlet, vyzkoušet nový recept, nalézt novou kavárnu, přečíst si recenzi na knihu, objevovat nové trendy. Je ale třeba stát pevnýma nohama na zemi. Reálný život je tam venku.
Sociální média jsou velmi dynamickou oblastí – co děláš, aby sis udržela přehled?
Přirozeně se v prostředí pohybuji, díky tomu objevuji nové trendy a nástroje, zkouším je v praxi. Zároveň čtu oborové blogy, poslouchám podcasty a především se vyskytuji v ,,marketingové bublině“. S mým týmem pravidelně diskutujeme novinky z oboru a vzájemně se tak obohacujeme.
Proč ses rozhodla psát vlastní blog?
Vždy jsem tíhla ke psaní. Je to pro mě nejpřirozenější forma, jak se vyjádřit. Jsem také typ člověka, který často nad něčím přemýšlí. Blog je jedním z prostředků, jak své myšlenky ventiluji. Snažím se je ale psát do článků tak, aby dávaly smysl, aby byly hodnotné, předaly nějakou zprávu, inspirovaly či motivovaly.
Co vše v Tvém blogu najdeme?
Blog odráží mé vášně v pracovním i osobním životě. Píšu o marketingu, zdravém životním stylu, cestování, kavárnách. Na blogu najdete tipy na výlety, inspiraci na dobré kavárny i ozkoušené praktiky pro vaše sociální sítě.
Proč sis ke studiu zvolila naši fakultu?
Po studiu gymnázia jsem neměla jasno, čemu bych se chtěla v budoucnu věnovat. Bavily mě společenské vědy, jazyky a současně jsem byla dobrá na čísla. Fakulta podnikohospodářská mě zaujala spektrem svých předmětu a dobrými referencemi od kamarádů. Získala jsem čas ujasnit si směr a volby rozhodně nelituji. Myslím, že mě fakulta dobře připravila na různé profese i na možnost založení si vlastní firmy.
Co bys doporučila studentům, kteří se stejně jako Ty chtějí věnovat online marketingu?
Najděte si praxi, nejlépe v digitální agentuře. Vyzkoušíte si práci pro různé klienty s různými cíli. Učte se sami za pochodu třeba na vlastních sociálních sítích, založte si blog, pomáhejte neziskovce, kamarádům nebo ve spolku. Projevujte nadšení a mějte chuť na sobě pracovat.
Na blogu máš motto „Cesta je cíl“. Máš nějakou představu, jakou cestou by ses do budoucna chtěla dát? 😊
Chtěla bych být šťastná. Jestli to bude na pozici managera v naší agentuře, brand marketéra ve větší firmě nebo ve vlastním podnikání, ukáže čas. Baví mě propojení marketingu a businessu. Teď jsem ale spokojená tam, kde jsem. Sbírám zkušenosti a mám oči otevřené vůči příležitostem.