Doc. Chytková publikovala v Journal of Consumer Research
Journal of Consumer Research patří mezi nejprestižnější časopisy v oblasti business studies. Figuruje mj. na seznamu Financial Times 50, který hodnotí nejvýznamější časopisy v oboru (5-letý impact factor = 11,1).
„Dominated Cosmopolitanism: Consumer Habitus Dynamics among Low-Resource Migrants“
Tato studie se věnuje ženám, které migrují ve snaze najít lepší život pro sebe a své děti. Jednalo se o kvalitativní studii, během níž byly tyto ženy sledovány po dobu 9 let. Je známo, že jakákoliv migrace způsobuje migrantům velký šok způsobený tím, že „pravidla hry“ jsou v novém prostředí zcela jiná než ta, na která jsou zvyklí. Tyto ženy navíc často nemají dostatečné ekonomické prostředky ani znalosti (např. znalost jazyka nebo byrokracie), ani dostatečné sociální sítě, což jejich situaci v nové zemi ještě více komplikuje. Naše studie ukazuje, je, že i v takových podmínkách může být výsledkem šoku ze zcela nového prostření a nutnosti adaptace jejich identifikace jako kosmopolité. I přes nedostatek zdrojů tato identifikace pomáhá překonávat stereotypní vnímání sebe sama jak v domovské zemi (jako emigranty), tak v nové kultuře (jako imigranty). Tím se otevírá možnost pro jinou životní trajektorii než tu, která je jim typicky připisována. Tato kosmopolitní predispozice vzniká mimo jiné adaptací a změnou spotřebních praktik. Klíčovou roli hraje dostupné vzdělávání, kdy sebemenší příležitost ke vzdělání může zásadně ovlivnit trajektorii jejich dalšího života.
Tato zjištění mají zásadní dopad pro řešení migračních krizí, kdy se ukazuje, že jakákoliv investice do vzdělávání migrantek má velký dopad na jejich životní trajektorie a v konečném důsledku pak na možnosti jejich integrace v rámci trhů nové země (ať už se jedná o trh práce nebo trh spotřební). Potvrzuje se navíc důležitost spotřeby v rámci adaptačního procesu migrantů.
This study focuses on migrant women who move in search of a better life for themselves and their children. It was a qualitative study in which these women were observed over a period of 9 years. It is known that any migration causes a significant shock to migrants due to the fact that the „rules of the game“ in a new environment are completely different from what they are accustomed to. Moreover, these women often lack sufficient economic resources and knowledge (such as language skills or familiarity with bureaucracy), as well as adequate social networks, which further complicates their situation in the new country. Our study shows that even in such circumstances, these women can identify as cosmopolitans as a result of the shock from a completely new environment and the necessity to adapt to it. This identification helps them overcome stereotypical perceptions of themselves both in their home country (as emigrants) and in the new culture (as immigrants). This opens up the possibility for a different life trajectory than the one typically ascribed to them. This cosmopolitan predisposition arises, among other things, through adaptation and changes in consumption practices. Accessible education plays a crucial role, as even the slightest educational opportunity can significantly influence the trajectory of their lives.
These findings have significant implications for addressing migration crises, as they demonstrate that any investment in the education of female migrants has a major impact on their life trajectories and, ultimately, on their integration within all the host markets (e.g. labor and consumption markets). Furthermore, the importance of consumption within the adaptation process of migrants is confirmed.
Odkaz naleznete zde.