Druhý ročník Coca-Cola HBC Management Challenge zná své vítěze
Studenti českých a slovenských vysokých škol měli do konce ledna možnost zapojit se do výzvy Coca-Cola HBC Management Challenge, která propojuje svět akademické sféry a úspěšného mezinárodního byznysu. Týmy čítající 3-5 studentů měly za úkol vypracovat jednu z šesti praktických případových studií a následně své závěry odprezentovat v anglickém jazyce. Projekt vítězného týmu Čvuters z pražské ČVUT předčil očekávání organizátorů a překvapil i samotné specialisty z Coca-Cola HBC.
Na nejlepší týmy, které si do letošního zkouškového období dobrovolně přidaly k testům i tuto zajímavou výzvu, čekaly nejrůznější ceny. Jednalo se například o den s manažerem Coca-Cola, prize money, WOW zážitek dle výběru nebo nápoje pro studentskou party. Slavnostní vyhlášení vítězů výzvy se konalo ve středu 26. února 2020 v Praze. Vítězným týmem se stal tým Čvuters z pražské ČVUT, který se rozhodl poprat s případovou studií zaměřenou na návrh optimálního čerpadla pro výrobní linku. „Chlapci přišli s velice zajímavými řešeními, proaktivně jednali i s dodavateli jednotlivých čerpadel a dokonce našli řešení, které jsme sami vůbec nezvažovali,“ uvedl výrobní manažer Václav Dobrovolný z Coca-Cola HBC.
Další oceněné týmy vypracovaly případovou studii zaměřenou na propojení marketingu a udržitelného přístupu podnikání s důrazem na recyklaci a využití recyklovaných obalů. Na druhém místě skončil tým Ceteris Paribus z ostravské VŠB a třetí místo obsadil tým PilsEkáci z plzeňské Západočeské univerzity.
Manažeři Coca-Cola HBC v průběhu výzvy sdíleli se studenty své znalosti a zkušenosti, a to v rámci 24 návštěv předních českých a slovenských univerzit a na konferencích studentských organizací. Těchto setkání se zúčastnilo celkem třináct stovek studentů. Právě studentské organizace jsou nedílnou součástí celého projektu. Studentská organizace JA Alumni, která celou výzvu společně s Coca-Cola HBC organizuje, převzala v projektu mimo jiné roli manažerů komunikace na sociálních sítích. Dá se tedy říct, že akce byla organizována studenty pro studenty, s využitím znalostí úspěšného byznysu.
V týmové části výzvy se studenti mohli dostat samotnému podnikání v praxi ještě blíže, nasbírat cenné kontakty, vylepšit své prezentační dovednosti a v případě výhry získat i cennou položku do životopisu. Do výzvy se přihlásilo 71 týmů a nejlepších 13 mělo možnost absolvovat workshop přímo ve výrobním závodu Coca-Cola HBC. Díky minulému ročníku našla na oddělení vnějších vztahů práci talentovaná studentka VŠE Simona Haganová.
Na výzvu, které se účastní studenti různých ročníků vysokých škol, navazuje otevření přihlášek do Trainee programu společnosti. Ve dvouletém programu pro absolventy vysokých škol probíhajícím formou práce na plný úvazek se formuje nová generace lídrů společnosti Coca-Cola HBC. Přihlášky do Trainee programu bude možné posílat celý březen.