Publications

Selected Research Papers and Monographs

ASKEGAARD, Soren, ORDABAYEVA, Nailya, CHANDON, Pierre, CHEUNG, Tracy, CHYTKOVÁ, Zuzana, CORNIL, Yann, CORUS, Canan, EDELL, Julie A., MATHRAS, Daniele, JUNGHANS, Astrid Franziska, KRISTENSEN, Dorthe Brogaard, MIKKONEN, Ilona, MILLER, Elizabeth G., SAYARH, Nada, WERLE, Carolina. Moralities in food and health research. Journal of Marketing Management [online], 2014, roč. 30, č. 17–18, s. 1800–1832. ISSN 0267-257X. URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0267257X.2014.959034#.VMi5-GR4rLc.

CHYTKOVÁ, Zuzana. Consumer acculturation, gender and food: Romanian women in Italy between tradition and modernity. Consumption Markets & Culture [online], 2011, roč. 14, č. 3, s. 267–291. ISSN 1025-3866. URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10253866.2011.574827.

PETZ, Gerald, KARPOWICZ, Michał, FÜRSCHUß, Harald, AUINGER, Andreas, STŘÍTESKÝ, Václav, HOLZINGER, Andreas. Computational approaches for mining user’s opinions on the Web 2.0. Information Processing & Management [online]. 2014, roč. 50, č. 6, s. 899–908. ISSN 0306-4573. DOI: 10.1016/j.ipm.2014.07.005.

KARLÍČEK, Miroslav, CHYTKOVÁ, Zuzana, TYLL, Ladislav, MOHELSKÁ, Hana. Barriers of marketing effectiveness and efficiency within companies: a qualitative study. E+M. Ekonomie a Management [online], 2014, roč. 17, č. 4, s. 111–124. ISSN 1212-3609. URL: http://www.ekonomie-management.cz/download/1420548581_1340/09_BARRIERS+OF+MARKETING+EFFECTIVENESS.pdf. ISSN (Online) 2336-5604.

KARLÍČEK, Miroslav, CHYTKOVÁ, Zuzana, HOŘEJŠÍ, Nikola, MOHELSKÁ, Hana, FISCHER, Jakub. The Role of Marketing in Multinational Subsidiaries: Standardization versus Localization. E+M. Ekonomie a Management, 2013, roč. XVI, č. 1, s. 138–148. ISSN 1212-3609.

CHYTKOVÁ, Zuzana, KARLÍČEK, Miroslav, HRKAL, Marek. Sociálněmarketingové programy na podporu zdravého životního stylu: možné teoretické přístupy. Hygiena, 2011, roč. 56, č. 4, s. 127–131. ISSN 1802-6281.

STŘÍTESKÝ, Václav, HANZLÍK, Jan, KARLÍČEK, Miroslav. Čeští návštěvníci kin z pohledu filmového marketingu. Iluminace, 2013, roč. 25, č. 2, s. 33–51. ISSN 0862-397X.

 CHYTKOVÁ, Zuzana, ČERNÁ, Jitka, KARLÍČEK, Miroslav. Marketing and the Symbolic Value of a Performing Arts Institution: The Case Study of the Czech National Theatre. Periodica Polytechnica Social and Management Sciences [online]. 2016, roč. 24, č. 1, s. 25–33. ISSN 1416-3837. DOI: 10.3311/PPso.7945.

 MACHEK, Ondřej, HNILICA, Jiří, KOLOUCHOVÁ, Daniela, MACHEK, Martin. Are Couple-Run Companies More Profitable than Professionally Managed Firms? International Advances in Economic Research [online]. 2015, roč. 21, č. 3, s. 351–353. ISSN 1083-0898. DOI: 10.1007/s11294-015-9528-x.

J. ČERNÁ, M. MARGALA, J.BOUČKOVÁ, O. TRČKOVÁ, The Power of Communication and the Gallery, Prague: Ekopress, 2017, ISBN 978-80-87865-41-