Termíny

16.5.2016 - 24.6.2016 - Zkouškové období

13.6.2016 09:00 - 17.6.2016 16:00 - Mimosemestrální bakalářský kurz v angličtině

1.7.2016 - 31.8.2016 - Hlavní prázdniny

Více... »

Hledat
Pokročilé hledání




Nové předměty katedry

Související stránky

Katedra marketingu vypisuje na zimní semestr 2009/2010 několik nových atraktivních předmětů, které si mohou zapsat všichni studenti VŠE. Pro studenty bakalářského studia katedra připravuje předměty „Marketing malých a středních podniků“ a „Psychologie pro marketéry„. První předmět klade důraz zejména na rozvíjení „podnikatelského ducha“. Podílet se na něm budou i odborníci z praxe malých a středních podniků. Druhý vypisovaný předmět seznamuje studenty s poznatky sociálních a psychologických věd, které mohou být aplikovány v marketingové praxi. Přednášky povede renesanční psycholog Dr. Slavomil Hubálek. Cvičení budou nahrazena intenzivním víkendovým tréninkem, zaměřeným na zvládání marketingových projektů. Trénink se bude konat vybraný říjnový či listopadový víkend pod vedením zkušeného marketéra a pedagoga Marka Hermana. Termín i místo konání budou upřesněny.

Pro studenty magisterského studia katedra připravuje předměty „Marketing umění a kulturního dědictví“, „Osobní branding“, „Politický marketing“ a „Statistika pro marketéry“. „Marketing umění a kulturního dědictví“ umožní studentům nahlédnout specifika marketingu výtvarného umění, hudby, divadla, filmu, muzeí, hradů a zámků a dalších. Na výuce se bude podílet řada odborníků z umělecké praxe. „Osobní branding“ seznamuje studenty s poznatky a technikami, které rozvíjejí osobností potenciál studentů, a to při využití marketingových přístupů. Studenti by se měli naučit strategicky budovat svůj „osobní brand“ založený na osobních hodnotách, přednostech, talentech a jedinečnosti. Účast na tomto předmětu již přislíbila řada známých osobností, mimo jiné např. kouč světového formátu Katarina Emma Schapiro, spisovatel Michal Viewegh, gurmán Pavel Maurer či módní návrhářka Nina Provaan Smetanová. Cvičení budou nahrazena intenzivním víkendovým tréninkem, zaměřeným zejména na jazykovou průpravu. Trénink se bude konat vybraný říjnový či listopadový víkend pod vedením Hany Shánělové s ČRo 1 Radiožurnálu. Termín i místo konání budou upřesněny. Ve spolupráci s katedrou politologie FMV VŠE připravuje katedra dále předmět „Politický marketing„. Po absolvování tohoto předmětu by studenti měli být schopni zhodnotit efektivitu konkrétních politických kampaní a porozumět specifikám marketingu spojeného s praktickou politikou. Posledním volně vypisovaným předmětem je „Statistika pro marketéry„. Tento předmět možná většinu studentů na první pohled nezaujme. Katedra marketingu ho ale výrazně doporučuje. Dobrý marketér totiž musí rozumět jazyku statistiky. Nemusí znát vzorce, důkazy a odvození, ani ovládáni specializovaného softwaru, ale měl by být schopen poznat dobrou analýzu od špatné. A na tyto praktické dovednosti se tento předmět zaměřuje. Předmět katedra doporučuje zejména zájemcům o studium vedlejší specializace Marketing. Vyučovat ho bude odborník z marketingové výzkumné agentury Millward Brown.

Katedra rovněž inovuje řadu stávajících předmětů tak, aby více odpovídaly požadavkům praxe. Všem studentům VŠE katedra doporučuje zejména inovované předměty vedlejší specializace Marketing, budou-li volná místa. Předměty inovované vedlejší specializace jsou „Product/brand marketing„, „Marketingový výzkum„, „Segmentace trhu„, „Komunikační plánování“ a „Strategický marketing a inovace„. Všechny uvedené předměty jsou připravovány ve spolupráci s odborníky z praxe. Na výuce se budou podílet např. odborníci z významných komunikačních agentur Ogilvy či EuroRSCG, z výzkumné agentury Factum Invenio či ze společnosti L´Oréal.